Päätimme Baleaarien lomamme Mallorcan Palmanovaan. Halusimme nähdä vielä Mallorcan suurimman turistirysän. Vietimmehän jo ensimmäiset pari viikkoa rauhallisemmassa ympäristössä. Hyvä valinta sinänsä. Emme olleet liikenteessä vielä pahimpaan sesonkiin, joten myös Palmanova oli suhteellisen rauhaisa.
Mutta hotelli. En muista, että koskaan missään olisin saanut kauttaaltaan näin huonoa palvelua. Yleensä huonoa palvelua saa yksittäisiltä henkilökunnan jäseniltä, mutta kuinka voi olla mahdollista, että usean kymmenen henkilön joukosta vain parilta saa edes hymyn?
Saavuimme Globales Palmanovaan hieman yli puolen yön perjantain ja lauantain välisenä yönä. Hotelli näytti siistiltä. Muutamia seurueita oli lähdössä illanviettoon. Meitä se ei häirinnyt, mutta bilettäjien vuoksi henkilökunnan korvista nousi savu. Sisäänkirjautuessamme alakerran ravintolasta marssi tarjoilija haukkumaan hotellin vieraat röyhkeiksi sottapytyiksi. Sitä sitten puitiin siinä sekä respan että ravintolahenkilökunnan voimin. Siinä suoraan edessämme. Ei tarjoilija kenties olettanut kenenkään ympärillä osaavan espanjaa, mutta eipä se nyt niin kovin harvinainen kieli ole. Ehkä ne muut asiakkaat voisi haukkua vaikkapa takahuoneessa.
Lapsemme sairastui hotellissa ollessamme emmekä voineet viedä pientä kuumepotilasta illalliselle mukanamme. Kun pyysin illallisella kuumaa vettä mukaani huoneeseen lapseni iltapuuroa varten, minulle ilmoitettiin, että vesi on vain all inclusive -asiakkaille ja että vettä minun pitäisi mennä jonottamaan sitä baarista. Itku nousi kurkkuuni, menin huoneeseen, ja mieheni sai hakea veden hänen illallisvuorollaan.
Eipä ollut respassa asioiminenkaan kovin ystävällistä. Jonotin vuoroani, eikä vapaana ollut asiakaspalvelija suostunut minua auttamaan, kun hänellä oli muuta tekemistä. Kappas vain, jälkeeni tiskille tullut pariskunta sai palvelua välittömästi - tältä rouvalta, jolla oli sitä minun palvelemistani tärkeämpää tekemistä. Huomauttaminen asiasta ei häntä kiinnostanut.
Lapsemme ruuan lämmittäminen ravintolassa oli joka kerta yhtä ylivoimaista, ja vasta keskimäärin kolmas henkilö suostui sen tekemään. Häidemme vuosipäivän aamuna aamiaisella kuohuviinilasillisten tilaaminenkin oli työn ja tuskan takana. Ei kuulemma kuulu heidän politiikkaansa myydä kuohuviiniä laseittain. Ei kai kukaan nyt kuohuviiniä aamiaiselle halua. Taas vasta kolmas suostui meille lasilliset myymään.
Hymyn sain tasan kahdelta työntekijältä - yhdeltä tarjoilijalta (no, sen hymyn sai kylläkin Isla, joskin ihan jokainen päivä), ja yhdeltä aamiaiskokilta (sen hymyn sain ihan itse, mutta vain kerran). Muiden naamat pysyivät peruslukemilla, tai jopa sen alle.
Mutta hei, muuten hotelli oli kyllä ihan hieno. Kiiltävä aula, täysin uusittu allasalue lasten leikkipaikkoineen. Hieno ja toimiva ravintola. Puolihoitoon kuuluva ruoka erinomaista. Ja ensi vuonna he aikovat vielä uusia kaikki huoneensakin. Mahtavatkohan uusia samalla henkilökunnan? Tai hotellin johdon, kenestä ongelma sitten henkilökunnan tyytymättömyyteen ikinä johtuukaan? Puitteet olivat kohdillaan, vain palvelu puuttuu.
Tässä vielä muutama kuva hotellista, jos jotain tämän avautumisen jälkeen vielä kiinnostaa :D
Mutta hotelli. En muista, että koskaan missään olisin saanut kauttaaltaan näin huonoa palvelua. Yleensä huonoa palvelua saa yksittäisiltä henkilökunnan jäseniltä, mutta kuinka voi olla mahdollista, että usean kymmenen henkilön joukosta vain parilta saa edes hymyn?
Saavuimme Globales Palmanovaan hieman yli puolen yön perjantain ja lauantain välisenä yönä. Hotelli näytti siistiltä. Muutamia seurueita oli lähdössä illanviettoon. Meitä se ei häirinnyt, mutta bilettäjien vuoksi henkilökunnan korvista nousi savu. Sisäänkirjautuessamme alakerran ravintolasta marssi tarjoilija haukkumaan hotellin vieraat röyhkeiksi sottapytyiksi. Sitä sitten puitiin siinä sekä respan että ravintolahenkilökunnan voimin. Siinä suoraan edessämme. Ei tarjoilija kenties olettanut kenenkään ympärillä osaavan espanjaa, mutta eipä se nyt niin kovin harvinainen kieli ole. Ehkä ne muut asiakkaat voisi haukkua vaikkapa takahuoneessa.
Lapsemme sairastui hotellissa ollessamme emmekä voineet viedä pientä kuumepotilasta illalliselle mukanamme. Kun pyysin illallisella kuumaa vettä mukaani huoneeseen lapseni iltapuuroa varten, minulle ilmoitettiin, että vesi on vain all inclusive -asiakkaille ja että vettä minun pitäisi mennä jonottamaan sitä baarista. Itku nousi kurkkuuni, menin huoneeseen, ja mieheni sai hakea veden hänen illallisvuorollaan.
Eipä ollut respassa asioiminenkaan kovin ystävällistä. Jonotin vuoroani, eikä vapaana ollut asiakaspalvelija suostunut minua auttamaan, kun hänellä oli muuta tekemistä. Kappas vain, jälkeeni tiskille tullut pariskunta sai palvelua välittömästi - tältä rouvalta, jolla oli sitä minun palvelemistani tärkeämpää tekemistä. Huomauttaminen asiasta ei häntä kiinnostanut.
Lapsemme ruuan lämmittäminen ravintolassa oli joka kerta yhtä ylivoimaista, ja vasta keskimäärin kolmas henkilö suostui sen tekemään. Häidemme vuosipäivän aamuna aamiaisella kuohuviinilasillisten tilaaminenkin oli työn ja tuskan takana. Ei kuulemma kuulu heidän politiikkaansa myydä kuohuviiniä laseittain. Ei kai kukaan nyt kuohuviiniä aamiaiselle halua. Taas vasta kolmas suostui meille lasilliset myymään.
Hymyn sain tasan kahdelta työntekijältä - yhdeltä tarjoilijalta (no, sen hymyn sai kylläkin Isla, joskin ihan jokainen päivä), ja yhdeltä aamiaiskokilta (sen hymyn sain ihan itse, mutta vain kerran). Muiden naamat pysyivät peruslukemilla, tai jopa sen alle.
Mutta hei, muuten hotelli oli kyllä ihan hieno. Kiiltävä aula, täysin uusittu allasalue lasten leikkipaikkoineen. Hieno ja toimiva ravintola. Puolihoitoon kuuluva ruoka erinomaista. Ja ensi vuonna he aikovat vielä uusia kaikki huoneensakin. Mahtavatkohan uusia samalla henkilökunnan? Tai hotellin johdon, kenestä ongelma sitten henkilökunnan tyytymättömyyteen ikinä johtuukaan? Puitteet olivat kohdillaan, vain palvelu puuttuu.
Tässä vielä muutama kuva hotellista, jos jotain tämän avautumisen jälkeen vielä kiinnostaa :D
Pysy matkassa mukana:
No huhhuh, uskomatonta "palvelua"! o_O Jos ei jaksa ihmisiä, ei pitäisi olla asiakaspalvelutehtävissä.
VastaaPoistaNäinpä. Tuolla saisi laittaa melkein koko henkilökunnan vaihtoon!
PoistaNyt oli kyllä onnistunut otsikointi kirjoituksessa!
VastaaPoistaMutta huhuh millainen kokemus. Kyllä omalla kohdalla palvelu on jopa parempi kuin fyysiset puitteet joten paha mieli olisi tällaisesta jäänyt mullekin :(
Heh :) Kiitos :)
PoistaTuo on kyllä totta. Hyvällä palvelulla saa pelastettua heikompiakin puitteita, mutta toisin päin se ei toimikaan.
Hupsista. Olen näköjään sekoillut sanoissani. Parempi=Tärkeämpi. Mutta onneksi olet osaanut tulkita mun sekoilut ... :)
PoistaHeh :) En edes ajatellut parempi-sanan olevan hassu sana :) Hyvin ymmärsin, mitä tarkoitit :)
PoistaOtsikon perusteella oli pakko lukea tää postaus! Ja ihan kamalaa luettavaa olikin.. :o Ulkomailla kohtaa kyllä joskus tosi törkeää käytöstä asiakaspalvelijoilta, ja sen jälkeen osaa kyllä arvostaa asiakaspalvelijoita Suomessa, vaikka usein heitäkin täällä haukutaan. Veikkaan kuitenkin, että Suomessa tollainen käytös ei olisi mitenkään mahdollista, ja tollasesta sietäiskin saada potkut. No, tän hotellin tietää ainakin kiertää kaukaa, jos joskus uudestaan Palmanovaan eksyn (mitä epäilen, kerran oon käynyt siellä työmatkalla, mutta muuten ei ehkä ihan meidän paikka :) ).
VastaaPoistaSuomen palvelutasosta usein saa kuulla valituksia, mutta Suomessa perustaso on tosiaan aina hyvää, eikä tällaisia alituksia vastaan ole minullekaan koskaan tullut.
PoistaEipä ollut Palmanova meidänkään "unelmien kohde", mutta haluttiin käydä siellä verestämässä miehen lapsuusmuistoja vuosikymmenten takaa :)